Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2011 10:25 - Sziget - фестивалът, който си заслужава!
Автор: punkey Категория: Туризъм   
Прочетен: 3855 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 29.07.2011 18:02


Знаете ли що е туй? И аз не знаех допреди миналата година. Просто тогава ми си обади една приятелка и каза :

-          Аре на Сигет?

-          Какво е Сигет?

-          Само един от най-яките фестивали в Европа…7 дена в центъра на Будапеща, където ще къмпингуваме  островче в Дунава.

Няма да ви обяснявам с каква скорост се навих след като видях групите и снимките. Изпълнена с ентусиазъм седнах да разглеждам. Сигет е фестивал в Унгария, който се провежда всяка година през Август, където свирят всякакви групи – от алтърнатив и електронна музика – до нещо по-тежичко за почитатели като мен. От началото бях леко резервирана , че като нищо може да се окаже някоя малко прекалено хипарска работа( една от причините, които не харесвам Брутал Асолт-а в Чехия) но какво пък…един път се живее, пък и така или иначе морето щеше да ни се размине.

Веднага направихме плановете за покупка на билети, взехме ги от „Рила” където получихме намаление (понеже бяхме 5 човека) и ни излезе 135 лева с отиване и връщане с влак. След това  набързо закупихме билетите. Цената до началото на юни месец излизаше 175 евро, след това е 200. Макар и да звучи соленичко, ако пресметна колко повече бих дала за всичките групи, които бяха там, пък и кеф ти 7 дена Будапеща и за момент не бих предпочела да ги дам за да плющя и да дебелея нейде из Бодрум или други „китни” места.

Тук ще ви спестя подготовката за патилата и какво съм правила до пристигането във фестивала за да не ви отегчавам. Едно е сигурно…трябват ви три неща. Палатка, касичката със спестяванията и приятели добри, а и да не си забравите фотоапарата естествено ;) Единствено бих препоръчала едно фенерче и дъждобран (въпреки, че в по-голямата част острова е осветен почти навсякъде) Предвидливо обменихме форинти в чейнджа на Витошка да не се разправяме тепърва там.
image

Пристигнахме след 17 часа лъкатушене на гарата в Будапеща. Оттам разчитахме на късмет и насоки, понеже бяхме изгубили листа с указанията, които предварително бяхме разпечатали от официалния сайт. Но не се наложи да се тревожим, понеже атмосферата беше навсякъде ,също така и будки за информация или най-лесно…последвай шарената тълпа. Много от унгарците бяха много приятелски настроени и един даже беше така любезен да ни изпрати до „влакчето” (хубавото е, че за фестивала са го пригодили за денонощен транспорт)

На входа си взехме гривните – пропуск и сключихме пръсти проверките да не са толкова подробни (понеже бяхме взели една бутилка ракия и една мента, нали трябва по някакъв начин да покажем българския дух, пък и да почерпим чужденците ;)) оказа се, че тези с туристическите раници не ги проверяваха щателно, но излъгалите се като мен, които бяха тръгнали с куфар… Когато намериха шишето с ракия, единия от гардовете го отвори и помириса. После пак го сложи в куфара…не се и съмнявам, че го помисли за репелент за комари , понеже така прилежно се мъдреше сред пресата за коса и лосиона за тяло (ех кифло, кифло)

Опънахме палатката близо до шатрата на полицаите и се втурнахме да разглеждаме…влюбих се. Нямам думи да опиша колко много неща видяхме за толкова малко време – като се започне от будките за ВСЯКАКВА кухня каквато се сетиш до китното унгарско селце, където може да пиеш домашно вино и да месиш техните питки. Това място е рай за всякакви пърформанси : луди, нелуди, артисти, акробати, танцьорки на пилон, травестити, природозащитници, музиканти, художници на графити каквито се сетиш хора за които навсякъде имаше поне по едно кътче за изява.Първата ми работа беше да разгледам шатрите на стотиците НПО-та, където участвах в дискусии касаещи се за опазването на околната среда. Направи страхотно впечатление, че може да се разхождаш както си поискаш и имаш възможността да искараш своят талант на показ - дали това ще е умение да свириш с гребен и лист хартия или ще да е танц на един крак - това зависи само от теб.Няма такива атракции като на Бърнинг мен, но снимките би трябвало да говорят достатъчно, опънах и аз синята коса…няма сега да се излагаме. Барчетата и шатрите, които служиха за дискотека бяха навсякъде, къде от къде по-красиви и интересни. Искаш караоке –на 2 крачки, до него пък е ретро дискотеката…гледай да не се напиеш и да объркаш гей шатрата с реге тентата. Въобще за всеки вкус и цвят по нещичко. Нещо като запазена марка на фестивала са кофичките с алкохол. 2 литра Мохито или друг коктейл, който може да си разнасяш и сръбваш навсякъде( виж за 2 литра с тяхната ракия Палинка досега май не съм срещала ;)) Споменах ли, че се влюбих?
image

image

 imageimageimage
image
image
A, говорейки за влюбване, изпълних едно моя закана. Че някой ден ще се напия с някой във Вегас и ни венчае някой двойник на Елвис. Е...нямаше Елвис, нито Вегас, ако трябва да съм честна само 3-4 бири бяхме изпили. Но пък имамхме сватбена церемония ;)
image

И това може да сториш там :)


Това, което най-много ми хареса беше
атмосферата, която ми липсва от старите къмпингарски места. Всеки се забавлява, помагаме си взаимно, запознаваш се с най-различни хора от най-различни краища от света и намираш общ език…Приказно място. Не съм чула за един случай на открадната вещ(има и сейф за по-ценните неща на прилични цени ) организацията е на ниво. Навсякъде има будки, където може да си заредиш денонощно телефона.
image

image


image
image




И другия най-важен момент. Хигиената. На повечето места са химически тоалетни , но и има и доста хубави, спретнати кабини, редовно се зарежда тоалетна хартия, имаше навсякъде огледала и контакти (пак да спомена, че съм кифла) а душовете бяха изключителни чисти. И като за такъв голям фестивал (посещаваемост 350-400 000 души) боклука се събираше много често чрез доброволци.

А бандите?  Това е пълната програма. Като за 8 основни сцени може за всеки вкус да се намери нещо:

http://szigetnews.com/sziget-2010-line-up/

Аз ще изброя мойте банди, голяма част от тях ми бяха мечта ототдавна: Madness, Toy Dolls, Nina Hagen, Peaches, Bad Religion, Children of Bodom, Iron Maiden, GWAR, The 69 eyes,Paradise LOST, Kamelot, Die antwoord, Fear factory, Sonny and his mad cows и още много-много друго. Както казах, че цената си заслужава, че може да се връцкаш навсякъде, дори и отидеш пред някой стейдж само после да кажеш „абе видях ги наживо…не ме кефят”

Та това е от мен. Не знам дали този блог ще ви е интересен, НО аз правя планове да ходя и тази година…да си го кажа копнея от края на миналия фестивал.  

See you there





Гласувай:
6



1. punkey - Ех, Будапеща. . . красиви мъже, к...
08.06.2011 15:08
анонимен написа:
Ех, Будапеща...красиви мъже, красиви жени и красив град :)



Aбсолютно... Прага и Будапеща за мен са едни от най-красивите градове
цитирай
2. punkey - EXIT в Петроварадин е много по-як. ...
20.06.2011 11:02
анонимен написа:
EXIT в Петроварадин е много по-як.


Абсолтно. Лошото е, че датите не ме устойват, иначе като видях бандите за тази година , ако не друго пуснах по една сълзица :)
цитирай
3. punkey - ...
20.06.2011 11:20
Абе що изчезват коментари ?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: punkey
Категория: Тя и той
Прочетен: 124141
Постинги: 22
Коментари: 78
Гласове: 107
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930